رزرو تور گرجستان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ساحل سحر آمیز گرجستان

ساحل اورکی – ساحل سحر آمیز ( ureki beach ) : در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب بندر پوتی و ۶۰ کیلومتری شمال بندر باتومی در کرانه زیبای دریای سیاه، منطقه ای وجود دارد به نام اورکی که دارای ساحل سحر آمیز است و از مهمترین جاذبه های دیدنی تور گرجستان محسوب می شود.

ساحل اورکی به رنگ قهوه ای و در برخی نقاط خاکستری رنگ می باشد، مردمان بومی تور گرجستان نوروز 97 از قدیم معتقد بوده اند که خاک های ساحلی این منطقه شفابخش و برای بدن بسیار مفید است لذا از دیرباز افراد بسیاری جهت شفایخشی از بیماری و یا پیشگیری از آن به ساحل اورکی می آمدند و خاک و گل ساحلی را بر روی بدن خودشان قرار می دادند.

سرانجام در قرن نوزدهم میلادی دانشمندان پی بردند که ماسه های ساحل اورکی دارای خاصیت مغناطیسی می باشد، و میدان مغناطیسی تاثیر خاصی بر روی ارگانیسم بدن انسان دارد که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی، عروقی ، عصبی و مفصلی می شود و همچنین بدن انسان را در برابر سایر بیماری ها مقاوم می کند و همچنین خاک این منطقه تاثیر زیادی در سلامت پوست و زیبایی چهره دارد. بر اساس مطالعات دانشمندان تنها دو منطقه بر روی کره زمین وجود دارد که ماسه های آن این خصلت درمانی را ایجاد می کنند، به همین دلیل است که ساحل اورکی مورد توجه گردشگران تور گرجستان نوروز 97 است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد.

 

 

 

مجسمه یادبود مدیا در باتومی


مجسمه یادبود مدیا سمبلی است از شاهزاده ای از اساطیر یونانی که در شهر باتومی در کشور تور گرجستان واقع شده است شایان ذکر است نمایشنامه مدیا ( که فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است ) از نخستین نمایشنامه های به جا مانده در تاریخ محسوب می شود .
مدیا نام زنی در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی است که از اهالی منطقه کولخیس در تور گرجستان نوروز 97 بود. زمانی که یاسون برای یافتن «پشم زرین» به کولخیس آمد. مدیا عاشق او شد و یاسون را در انجام شرط‌ های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد. آن‌ها با هم گریختند و ازدواج کردند. بعدها یاسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدیا از شدت حسادت و خشم ، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت.

 

 

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان (Batumi Botanical Garden)


باغ گیاه شناسی باتومی ، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و دارای ۱۱۱ هکتار وسعت است. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی آن را درسال میلادی ۱۸۸۰ بنیان گذاشت ورسما در۱۹۱۲ گشایش یافت.
این باغ ۵۰۰۰ گونه ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه ی آن رز است. اداره ی آن بعدها با آکادمی علوم گرجستان بود و در تور گرجستان ولی از سال ۲۰۰۶ مستقل شده است. بخش های مهم باغ شامل بخش های : غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد.به گفتۀ استاد مایکل سوکو ، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد.مرداب های نیمه حاره ای ، مناطق نیمه بیابانی ، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند. در گرجستان ۱۴ محوطه طبیعی حفاظت شده ، ۸ پارک ملی ( برای مثال پارک ملی بورجومی ، خاراگاولی که بزرگترین پارک اروپا بوده و عضو شبکه پارک های پن می باشد. ) ، ۱۲ محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت ، ۱۴ بنای طبیعی و ۲ باغ حفاظت شده وجود دارد.که گردشگران تور گرجستان نوروز 97 را مجذوب خود می کند.

 

 

 





:: برچسب‌ها: رزرو تور گرجستان,معرفی تور گرجستان,تور های لحظه آخری گرجستان,برترین تور های گرجستان در بهترین هتل های گرجستان,نرخ مناسب تور گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مریم
ت : دو شنبه 25 دی 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی